Drama Kisah Cinta Kita

Drama bersiri ‘Kisah Cinta Kita’ menampilkan gandingan Aedy Ashraf dan Amelia Henderson telah bersiaran bermula 26 November 2021 menerusi slot Akasia TV3, setiap hari Isnin hingga Jumaat, pukul 7.00 malam. Penonton juga boleh menyaksikannya di platform penstriman Disney+ Hotstar Malaysia.



Kisah Cinta Kita | Bil. Episod: 28

Tarikh Tayangan: 26 November 2021 

Waktu Siaran: Isnin-Jumaat, 7:00 malam

Rangkaian: Akasia TV3

Idea & Skrip: Rehal Nuharis, Bikash Nur Idris

Pengarah: Riza Baharudin

Produksi: A. Aida Production Sdn Bhd

Pelakon: Aedy Ashraf, Amelia Henderson, Ikmal Amry, Daniella Sya, Hazman Al-Idrus, Dato’ Jalaludin Hassan, Datin Seri Maria Farida, Khaty Azian, Arash Mohd, Adriana Ghafar, Izzendra


Barisan Pelakon Dan Watak Lakonan

Aedy Ashraf sebagai Amer

Amelia Henderson sebagai Aleesa

Ikmal Amry sebagai Zuhairi

Daniella Sya sebagai Maria

Hazman Al-Idrus sebagai Putra

Maria Farida sebagai Hanisah

Jalaludin Hassan sebagai Datuk Ramzi

Khaty Azian sebagai Datin Laila

Arash Mohd sebagai Malik

Adriana Ghafar sebagai Asma

Izzendra sebagai Siti 


Lagu Tema (OST)

Sejarah Cinta Ku - Ucop

Duri - Ahmad Syafiq 

Panah - Nadeera

Cinta Khayalan - Wany Hasrita

Bukan Milik Ku - Muna Shahirah

Berakhirlah Pencarianku - Hafiz Suip & Ernie Zakri

Mimpi - Haqiem Rusli

Kisah Cinta Kita - Hafiz Suip

Maafkan Lah - Syamel

Izinkan Aku - Tajul

Sorry-Sorry Sayangku - Nomad

Pelangi - Khareez Khasbullah

Ternyata Bukan Aku - Nidza Afham


Sinopsis Kisah Cinta Kita

Mengisahkan tentang Aleesa (Amelia Henderson) didatangi oleh seorang lelaki yang tidak dikenalinya, Amer (Aedy Ashraf). Aleesa diminta menyamar sebagai Natasha yang telah menghilangkan diri kerana mereka berdua mempunyai wajah yang sama. Amer berjanji akan menanggung kos pembedahan ibunya, Hanisah (Datin Seri Maria Farida) sekiranya Aleesa bersetuju menjadi Natasha demi kesihatan Datuk Ramzi (Dato’ Jalaludin Hassan) yang masih berada di hospital. Memandangkan dia hanya perlu menyamar sekejap sahaja, Aleesa bersetuju. Aleesa hanya perlu ke hospital dan bercakap-cakap dengan Datuk Ramzi yang masih belum sedarkan diri.

Natasha telah membuat keputusan untuk kahwin lari dengan Zuhairi (Ikmal Amry) di sempadan apabila datuknya, Datuk Ramzi mahu memisahkannya dengan Zuhairi. Malahan, Datuk Ramzi ingin mengahwinkan cucu tunggalnya dengan Amer. Selepas kehilangan Natasha, Datuk Ramzi diserang sakit jantung dan dimasukkan ke hospital. 

Natasha ditemui dalam keadaan wajahnya terbakar dek kemalangan jalan raya yang tragis. Amer telah mengarahkan Aleesa untuk meneruskan lakonannya sebagai Natasha. Aleesa tidak bersetuju kerana Datuk Ramzi telah sedarkan diri. Tambahan lagi, ini bukan perjanjian awal mereka. Apabila Amer mengugut untuk menghentikan pembiayaan kos perubatan Hanisah, Aleesa terpaksa bersetuju. 

Demi ibunya, Aleesa meneruskan penyamaran sebagai Natasha dengan perasaan marah dan benci kepada Amer. Aleesa mengesyaki Amer merancang untuk membolot harta Datuk Ramzi selepas nampak Datin Laila (Khaty Azian) dan Amer dalam keadaan yang mencurigakan. Apakah yang akan berlaku nanti?

Catat Ulasan

0 Ulasan