Sinopsis Drama Penunggang Agama 2

Drama Penunggang Agama 2, sebuah filem seram thriller arahan Syafiq Yusof telahpun ditayangkan pada 19 Oktober di Astro First, saluran 480.



JUDUL : PENUNGGANG AGAMA 2

TARIKH TAYANGAN : 19 Oktober 2021

RANGKAIAN : Astro First 480

PENGARAH : Syafiq Yusof

PRODUKSI : Skop Productions

PELAKON : Zul Ariffin, Tony Eusoff, Azira Shafinaz, Nasir Bilal Khan, Salina Saibi, Jalaludin Hassan, Johan As'ari, Putri Qaseh, Anna Jobling 


WATAK PELAKON

Zul Ariffin sebagai Amir 

Tony Eusoff sebagai Father Micheal 

Azira Shafinaz sebagai Ana 

Johan As’ari sebagai Hafiz 

Puteri Nurqaseh sebagai Sarah 

Salina Saibi sebagai Huda 

Dato’ Rahim Razali sebagai Datuk Fawwas 

Anna Jobling sebagai Anak Datuk Fawwas 

Burhan Sidqi sebagai Bakhtiar 

Sharifah Aisyarha sebagai Anim


Sinopsis Drama Penunggang Agama 2

Penunggang Agama 2 adalah kesinambungan kisah Amir dan Anna yang diganggu oleh Huda akibat dendam lama. Dalam pada masa yang sama, seorang anak murid Anna bernama Anim hilang secara tiba-tiba sejurus pulang dari kelas mengaji yang dikendalikan oleh Anna. Kedua ibu bapa Anim meminta bantuan Amir dan Anna untuk mencari anak mereka. 


Sementara itu, Amir mula obses dengan kerja sampingannya, iaitu merawat penyakit dan gangguan makhluk halus kerana ganjaran lumayan yang diterima. Kehebatan Amir dalam menyembuhkan pesakitnya juga turut tular di media sosial dan itu membuatkan dia semakin selesa dengan gelaran Ustaz. Bukan itu sahaja, tetapi Amir mengubah penampilannya dengan sentiasa mengenakan jubah putih serta berkopiah. 


Kehadiran seorang paderi bernama Father Michael yang turut sama mencari Anim yang hilang itu, telah mencabar ego dan kredibiliti Amir. Amir mencurigai Father Michael dan percaya lelaki itu mempunyai agenda tersembunyi.


Apakah kaitan kehilangan anak kecil ini dengan dendam lama Huda? Segalanya bakal terjawab dalam filem Penunggang Agama 2.


Catat Ulasan

0 Ulasan