Sinopsis Drama Projek Anchor SPM

Sinopsis Drama Projek Anchor SPM| Drama premium Astro Originals 'Projek Anchor SPM' diinspirasikan daripada penipuan yang dirahsiakan di Malaysia akan bersiaran mulai malam ini, 15 Mac ini, setiap Isnin, 9.00 malam, di Astro Citra, saluran 108 HD | 128 SD, atau strim di On Demand dan Astro GO

Sinopsis Drama Projek Anchor SPM

Tajuk : Projek Anchor SPM | Jumlah Episod : 8  | Waktu Siaran :  setiap Isnin, 9:00 malam | Tarikh Tayangan : 15 Mac - 3 Mei 2021

Pengarah :  Razaisyam Rashid, Anwari Ashraf | Penulis Skrip : Anwari Ashraf | Produksi : Alpha47 Films, Astro Shaw

PELAKON : Daiyan Trisha, Aedy Ashraf, Shasha Abedul, Nadhir Nasar, Chubb-E, Adlin Aman, Tony Eusoff, Hasnul Rahmat, Daniella Sya, Susan Lankester, Fadhli Masoot , Taufiq Izmir, Danish Hazriq


WATAK PELAKON

Daiyan Trisha sebagai Aaidaa

Aedy Ashraf sebagai Aizat  

Shasha Abedul sebagai Jaja

Nadhir Nasar sebagai Hilmi

Chubb-E sebagai Botol

Adlin Aman Ramlie sebagai Tuan Awang

Tony Eusoff sebagai Zubir

Daniella Sya sebagai Tai Ying

Susan Lankester sebagai Puan Rokiah

Fadhli Masoot sebagai Zaim

Taufiq Izmir sebagai Cheng


Sinopsis Drama Projek Anchor SPM

Mengisahkan tentang sekumpulan pelajar tingkatan lima di Sekolah Tengku Isa Anuar (STIA) di Cameron Highlands, yang merupakan sebuah sekolah berasrama penuh berprestij.


Aizat, kapten pasukan ragbi yang disegani, bersama Hilmi, iaitu Ketua Pelajar dan Ketua Pengawas yang cemerlang, serta rakan mereka yang hanya dikenali sebagai Botol, adalah rakan karib dan sentiasa bersama di kala waktu susah dan senang.


Sementara itu, Aaidaa, pelajar paling cemerlang akademik STIA yang gemar menyendiri, bersusah payah membantu adik tirinya, Jaja, yang kurang mahir pendidikan, untuk bersedia hadapi peperiksaan terbesar, SPM.


Di samping itu, setelah mencuri keluar beberapa kali daripada kampus sekolah pada waktu malam, Aizat akhirnya ditangkap oleh Pengetua Awang, pengetua STIA yang amat tegas.


Pengetua Awang, memberi syarat kepada Aizat supaya tidak dibuang sekolah dan perlu meraih keputusan 8A dalam peperiksaan percubaan SPM yang sudah hampir.


Justeru, Aizat dengan terdesaknya cuba mencari jalan keluar, dan akhirnya berjaya bersekongkol dengan Aaidaa, dan menghasilkan sebuah pelan untuk membantu rakan-rakan seluruh tingkatan mereka cemerlang SPM melalui strategi meniru besar-besaran.

Catat Ulasan

0 Ulasan