Breaking News

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria Episod 1 Hingga Episod 15

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria | Drama adaptasi novel Marry Me Senorita karya Suri Ryana menggandingkan pasangan Dini Schatzmann dan Janna Nick telah mula bersiaran pada 2 Februari 2021, setiap Isnin hingga Khamis jam pukul 10 malam di Astro Ria.

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria

Judul : MARRY ME, SENORITA | Episod : 20 | Tarikh Tayangan : 2 Februari 2021

Waktu Siaran : Isnin-Khamis, 10:00 malam | Siaran : Slot MegaDrama (Astro Ria)

Penulis Skrip : Rehal Nuharis, Dayang Kartinah | Penulis Novel : Suri Ryana

Pengarah : Nur Ain Sharif | Produksi : Juita Viden Sdn Bhd


Pelakon / Watak 

Janna Nick sebagai Sofea Leia | Dini Schatzmann sebagai Isa Alehandro | Shaza Bae sebagai Rosa Arabella | Yasmin Hani sebagai Engku Marini | Dato Jalaludin Hassan sebagai Engku Aziz | Fadilah Mansor sebagai Ungku Zaharah | Yasmin Hani sebagai Ungku Marini | Siti Khadijah Halim sebagai Tina | Natasha Elyzza sebagai Shelli | Asha Merican sebagai Edora


Sinopsis Drama Marry Me Senorita

Isa Alejandro, seorang lelaki kacukan Sepanyol ingin melamar seorang wanita bernama Sofiy Leia. 

Isa Alejandro muncul saat Sofiy Leia tidak mempunyai sesiapa dan berada dalam bahaya. Sofiy terpaksa bersetuju apabila sedar dia benar-benar diburu oleh Tina sebaik sahaja Sofiy cuba meninggalkan Isa. 

Namun, kebahagiaan yang baru dikecap dilanda badai apabila bekas tunang Isa, Rosa Arabella cuba merebut Isa kembali. 

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria Episod 1 Hingga Episod 15

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 1

Sofiey Leia dihalau keluar dari rumah oleh mak longnya sendiri. Kerana tidak mempunyai hala tuju, Sofiy bercadang untuk ke Kuala Lumpur dan bertemu dengan Tina.


Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 2

Sofiy cuba jauhkan diri dari Isa dan tidak mahu terlibat dengan masalah keluarga Isa tapi cubaannya gagal apabila Tina cuba membawa Sofiy lari.


Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 3

Keberadaan Sofiy dirumah membuatkan Nenda Isa sangat suka kepada Sofiy. Tina yang tidak puas hati dengan Sofiy, menfitnah Sofiy dekat mak longnya.


Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 4

Bagi menyakinkan Sofiy, Isa setuju dengan syarat yang Sofiy tetapkan untuk tengok Isa tidak akan mengambil minuman arak lagi.


Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 5

Rosa mendapat tahu bahawa Isa telah berkahwin dengan Sofiy membuatkan Rosa memalukan Sofiy di sosial medianya.


Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 6

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 7

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 8

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 9

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 10

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 11

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 12

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 13

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 14

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 15

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 16

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 17

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 18

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 19

Tonton Drama Marry Me Senorita Di Astro Ria - Episod 20


Sinopsis Novel Marry Me Senorita

“Marry me, senorita.” - Isa Alejandro.

Tak habis-habis lelaki kacukan Sepanyol itu melamar Sofiy Leia sehingga gadis itu kusut dan serabut dibuatnya! Takkanlah nak terima lamaran lelaki yang baru dikenalinya tak sampai seminggu itu? Sudahlah lepas laku. Pengetahuan agama lelaki itu pulak boleh dikatakan zero!

Atuk dan nenda pun susah nak percaya yang cucu mereka mahu memilih gadis Muslimah seperti Sofiy sebagai bakal isteri.

“Lain pulak taste dia kali ni, abang….” - Engku Zaharah.

“Boleh percaya ke cucu bertuah awak tu nak kahwin dengan gadis begini?” - Engku Aziz.

Isa Alejandro hadir saat Sofiy Leia tidak mempunyai siapa-siapa dan berada dalam bahaya.

“Tak ke awak rasa pernikahan ini tak akan diberkati? Satu masa nanti awak akan tinggalkan saya, kan? Sebab awak tak cintakan saya. Perkahwinan sepatutnya menjadi satu ibadah. Kita harus ikhlas bernikah kerana Allah.” - Sofiy Leia.

“Berkat? Well, terus terang aku tak arif tentang itu. What I know, we’ll make a good pair and this is a win-win situation. Kau tolong aku dan aku tolong kau.” - Isa Alejandro.

Terpaksa atau rela? Itu bukan soalnya. Persoalannya sekarang, dapatkah perkahwinan ini bertahan sehingga ke akhirnya? Sudahlah mereka berasal dari dunia yang yang terlalu jauh berbeza. Si perempuan Sepanyol celup, Rosa Arabella a.k.a Rosmina Sukardi pun turut sama menagih cinta Isa Alejandro. Belum lagi bercakap tentang mama dan papa Isa Alejandro yang sukakan pelakon ‘sendu’ tu.

Dalam kekusutan, ada gelora cinta yang semakin membahang. Namun, bahagianya cuma sementara. Badai yang melanda memisahkan dua jiwa yang sedang asyik dilamun asmara.

Namun, benarkah apa yang telah ditakdirkan untuk kita, akan tetap menjadi milik kita akhirnya?

“Now pandang sini dan bagitau abang yang Sofiy tak cintakan abang.” - Isa Alejandro.

“Benarlah garis waktu tak akan mampu menghapuskan rasa itu.” - Sofiy Leia.

Masihkah ada harapan untuk cinta mereka mekar semula?

No comments